Boeing 777 familie

De Boeing 777-200 is een van de meest gebruikte toestellen voor intercontinentale vluchten. Zowel KLM, United en American Airlines vliegen met dit type van en naar de Verenigde Staten naar maar liefst 4 verschillende bestemmingen. De kans dat je dit type toestel op je reis tegen zal komen is dan ook aanwezig. Indien je naar Dallas/Fort Worth vliegt, ben je vrijwel zeker dat je met dit type toestel vliegt. Het is het kleinere broertje van de 777-300. De enige verschillen zijn dat de -300 meer passagiers kan vervoeren en om deze reden 5 uitgangen heeft aan elke zijde, waar de -200 er slechts 4 heeft. Dit toestel is voornamelijk te onderscheiden van andere toestellen doordat deze geen opstaande wingtips heeft en door de grootte van de motoren. De 777-200 bestaat uit de 777-200 (welke een voorganger was van de nieuwere ER en LR en tegenwoordig amper tot niet meer commercieel vliegt), de 777-200ER (Extra Range) (de ER is een doorontwikkelde versie van de 777-200) en de 777-200LR. Omdat de 777-200 amper commercieel meer vliegt, wordt daar niet verder op in gegaan. Er is een onderling verschil zichtbaar tussen de ER en de LR, maar die kan lastig te zien zijn. De LR heeft een langer vluchtbereik, deze kan 3000 kilometer verder vliegen dan de ER. Om deze reden heeft de LR andere wingtips, de zogenoemde raked wingtips. Deze zorgen voor betere aerodynamica dus uiteindelijk minder brandstofverbruik. Ook heeft de LR een andere motor onder de vleugel hangen. De LR gebruikt alleen motoren van General Electric (GE), deze zijn groter in diameter dan de motoren van de ER, die zowel Pratt&Whitney (P&W), Rolls-Royce (RR) en de General Electric motoren gebruikt. Echter is de GE motor van de LR een grotere variant dan die van de ER, ondanks dat het dezelfde fabrikant is. De 777-200 hebben allemaal een 3-4-3 indeling. Dit betekent dat er aan de buitenzijdes 3 stoelen naast elkaar staan, daarnaast de gangpaden. Tussen de gangpaden in staan 4 stoelen naast elkaar.

KLM:

0 first, 34 business, 40 premium economy en 242 economy

KLM vliegt 1 keer per week tussen Amsterdam en Atlanta Harsfield-Jackson International Airport met de Boeing 777-300ER en 1 keer per week tussen Schiphol en Los Angeles International Airport, ook met de Boeing 777-300ER.

United:

Meerdere indelingen:
12 first, 49 business, 83 premium economy en 114 economy
8 first, 40 business, 104 premium economy en 117 economy
0 first, 50 business, 0 premium economy en 226 economy

United vliegt 1 keer per week tussen Schiphol en Houston George Busch Intercontinental Airport met de Boeing 777-200ER.

American Airlines:

Meerdere indelingen:
0 first, 37 business, 58 premium economy en 194 economy
0 first, 45 business, 55 premium economy en 160 economy

American Airlines vliegt 1 keer per week tussen Schiphol en Dallas/Fort Worth International Airport met de Boeing 777-200ER

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *